Станція «Київська» проектувалася Харківметропроектом з 1974 року і мала робочу назву «Шевченківська». До закінчення проектування було прийнято рішення назвати станцію на честь столиці України.
Назва знайшла відображення в оформленні станції, тут можна побачити барельєфи «Софія Київська», «Золоті Ворота» та інші. Не випадково неодноразово фотографії станції «Київська» використовувалися для рекламних проспектів. Крім того, макети станції, як зразок витонченості і краси, експонуються на виставці Харківметропроекту.
Станція примикає до ще однієї унікальної споруди – метромосту. Траса на перегоні від «Київської» до станції «Академіка Барабашова» перетинає річку Харків. Протяжність наземної і надводної ділянки перегону складає 740 метрів, з яких третя частина доводиться на метромост. Утеплена галерея метромоста підвищує експлуатаційну надійність лінії, знижує шум від руху потягів, створює єдиний температурний режим, а також виключає вплив атмосферних опадів у всі пори року на рухомий склад і колійні пристрої метрополітену.